söndag 18 juni 2023

Tintorera

Tigerhajarna - Havets Marodörer
Tintorera
1977
Bolag: VCL

  Det fanns en tid då det kändes helt normalt för mig att se italienska filmer slarvigt dubbade till engelska. I jakten på billigt videovåld så drog man ofta hem den här typen av filmer från 10-kronorshyllorna i videobutiken.
  Det finns ju en del makalöst bra italienska skräckisar från den här tiden. Det är inte de jag pratar om. Det jag menar är kopiorna. Varianter på amerikanska förlagor.
  Den här lilla varianten av Hajen ger jag dessvärre inte mycket för idag. En fördel med de europeiska kopiorna kunde ju annars vara att de var mer våldsamma och oförutsägbara än originalen, men här finns det inte mycket som piggar upp är jag rädd.
  Den mexikanska kusten terroriseras av attacker från tigerhajer, två hajjägare tar upp kampen och fajtas samtidigt om samma kvinna.
  Det är inga panikslagna attackscener, det är ingen spänning, det är inga märkvärdiga specialeffekter. Det är en massa naket. Det är väl mest det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar