lördag 13 april 2013

Biggles

Biggles
Biggles
1986
Bolag: HemFilms

  Det fanns en trend i mitten av 80-talet att göra långa musikvideor med handling. Gärna fick de föregås av en flera minuter lång sekvens innan musiken började. Ungefär så känns det att titta på Biggles. En massa meningslösheter som man bara sitter och väntar på att de ska avbrytas av att låten börjar. Låten börjar inte.
  Istället pinar jag mig genom kanske den sämsta film jag sett hittills i den här bloggen. Vet egentligen inte så mycket om Biggles som hjälte. Min kusin gillade de böckerna minns jag, men jag blev aldrig tillräckligt nyfiken för att läsa någon av dem. Inte blir jag mer nyfiken nu direkt, även om jag läser mig till att detta är en rätt egensinnig tolkning av vad de gick ut på.
  Här slungas man mellan busigt pojkäventyr och Tillbaka till Framtiden-rörighet (fast ja, helt ocharmigt denna gång). Dessutom lite samma problem som med Wind häromsistens. Lååånga flygscener som knappt ens kan varit hissnande 1986.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar