lördag 7 januari 2023

Terror På Elm Street 3

Terror På Elm Street 3 - Freddys Återkomst
A Nightmare on Elm Street 3 - DreamWarriors
1987
Bolag: Warner Home Video

  Alla de här filmserierna som figurerade på 80-talet slukade man ju, så klart. Vissa lever kvar tydligt i mitt minne medan andra flyter ihop mer. Terror På Elm Street-serien var i ärlighetens namn ingen favoritserie, har alltid haft svårt för fantasy och den delen av filmerna som består av fantasifulla drömmar satt jag mest och gäspade mig genom.
  Tredje delen var den jag såg först av alla, och även den del jag brukade säga att jag gillade bäst. Men det var inget jag såg om och mina suddiga minnen är minst 30 år gamla.
  I del tre möter vi ytterligare några ungdomar som denna gång hamnat inom psykvården eftersom de försökt ta livet av sig själv, påhejjade av Freddy Krueger i sina drömmar så klart. Inom vården möter de ingen förståelse för sina drömmar, tills överlevaren Nancy Thompson (Heather Langenkamp) dyker upp som någon slags rådgivare och de plötsligt kan enas i kampen mot Freddy.
  Ja, jag vet inte hur man bedömer en Elm Street-film? Kvaliteten på drömmarna? Isåfall har denna filmen några av de, i alla fall för mig, riktigt klassiska drömmarna. Marionettdockan i klocktornet. Men kärt återseende? Vet inte, har fortfarande ganska tråkigt när jag ser Elm Street-filmer. Det glimrar till ibland, men inte mer än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar