torsdag 18 maj 2023

Return To Horror High

Return To Horror High
Return To Horror High
1987
Bolag: Juno Media

  Lite sommarkvällskänsla ikväll. Klart det rycker i slasher-tarmen. Drog fram den här i slasherhyllan. Tror faktiskt aldrig jag sett den. Den ser ju så dålig ut. Men, ska sägas, det är inte den enda utgåva från Juno Media med ett undermåligt omslag.
  Får nästan direkt vibben som jag varit rätt för. Skräckkomedi. Det värsta jag vet. Här handlar det om ett filmteam som ska göra en film av en massaker på en skola några år tidigare, men när man startar att filma så börjar samma saker hända igen.
  Låter ju inte helt hopplöst kanske. Som en slapp uppföljare. Men här finns en ironi och tramsighet som jag inte blir klok på. Är det ett parodi på slashers? Vill man göra en Troma-film? Slitvargen Alex Rocco gör sitt bästa för att hålla ihop skräpet men inte heller han blir man riktigt klok på om han försöker göra parodi på en gapig filmproducent eller om han helt enkelt inte är så bra i just den här filmen. George Clooney swischar förbi i en tidig roll. Piggade väl upp för en sekund.
  Men nä, jag är rädd att den här filmen just tappade sin ärofyllda plats på slasherhyllan och förpassades till skräckkomedier (första hyllan från golvet).

1 kommentar:

  1. Såg denna för något år sen och den var inte bra. Faktiskt bland det sämsta jag skrivit om under de senaste femton åren, vilket säger en hel del.

    https://moviesnoir.blogspot.com/2020/03/return-to-horror-high.html

    SvaraRadera